donderdag 20 januari 2011

De voorbereidingen....


Nadat wij in 2008 een rondreis door Zuid-Afrika hadden gemaakt, wisten wij het zeker.... dit was niet de laatste keer! We hebben ons hart verpand aan dit prachtige land.
Zuid-Afrika is immens groot en we hebben tot nu toe nog maar een klein stukje gezien; het noord-oosten. Maar ook daar hebben we lang niet alles kunnen zien.


Dit jaar zijn Ton en ik 25 jaar getrouwd en dit is uiteraard een hele goede reden om weer terug te gaan naar het mooie Zuid-Afrika. Natuurlijk gaan de kids ook mee.


Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen met het verzamelen van informatie over parken, bezienswaardigheden, accommodaties, vluchten, huurauto's..... Best lang van tevoren, maar de voorpret is al geweldig!


Ik heb goedkope vliegtickets kunnen bemachtigen (dat heb je als je er vroeg bij bent.....). Deze vliegtickets als uitgangspunt genomen en daarna één voor één de accommodaties geboekt. Als laatste de huurauto.
Ik dacht dat ik wel even bezig zou zijn met alle boekingen, maar de hele reis was in twee weken geboekt.


Het aftellen is begonnen, maar een half jaar is gelukkig zo om.....

Na een lange zoektocht heb ik mooie en leuke accommodaties gevonden. Er zijn zoveel mogelijkheden!
Hieronder zien jullie in welke accommodaties we zullen vertoeven:



Marakele National Park: Marakele







Waterberg : Bateleurlodge






Swartwater - Zazoe Xperience: Zazoe




Mapungubwe National Park: Leokwe


 















Tzaneen: Magoebaskloofhotel

















Balule: Amukela Lodge







Komatipoort: Treestoo Lodge










Swaziland - Hlane: Ndlovu







Pongola: Nkwazilodge







Hluhluwe: Hilltop-camp






Underberg: Oak Tree Lodge






Golden Gate National Park: Highlands Mountain Retreat









4 opmerkingen:

  1. zooooo ziet er weer gaaf uit zeg....had ook heel graag weer gegaan dit jaar, maar helaas zit dat er weer niet in ;-(

    Komt wel weer....ik ga jullie op zeker weer volgen natuurlijk he....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. whahahaha by the way.....bekende foto die bovenste hahahaha....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er wel helemaal geweldig uit ! wat een bijzondere plekken om te verblijven .. aftellen maar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga je ook weer volgen, wie weet gaan wij ook nog eens. Als het aan mij zou liggen direct weer! Ben benieuwd naar de noordelijke parken. Veel plezier met de voorpret, goed van je dat je alles al hebt geregeld. Groetjes Marleen (onze laatste reis naar ZA was in 2008)

    BeantwoordenVerwijderen