donderdag 21 juli 2011

Marakele - Tlopi

Ons eerste berichtje uit Zuid-Afrika. We hebben een hele goede vlucht gehad. Lekker eten en keuze uit tal van films, muziek en spelletjes. Dus al met al was de lange vlucht heel snel voorbij. Op het vliegveld stond een chauffeur te wachten die ons naar het overnachtingadres bracht. Na een heerlijke nachtrust en ontbijt, werd onze huurauto gebracht. Helaas was deze te klein en moesten Ton en Calvin mee naar het depot om de wagen om te ruilen. Het is natuurlijk te proberen, maar daar trappen wij natuurlijk niet in….. haha…. We hebben een mooie Kia Cerato gekregen. Dus op naar onze eerste accommodatie: Marakele – Tlopi tentenkamp. Het is een park zonder winkel en restaurant, dus we moesten vooraf boodschappen doen. In een vreemd land altijd weer even wennen wat voor eten je kunt kopen.

Aangekomen bij het park moesten we nog bijna een uur rijden om bij onze tenten te komen. Maar dit was direct onze eerste gamedrive. We hebben niet zoveel wild gezien, maar wel een miereneter, die we nog nooit hadden gezien. Grappig om die te zien graven en te horen knorren….. We kwamen bij onze tenten aan en ze waren schitterend! Een grote patio direct aan het water, met een grote buitenkeuken en braai. We hebben ’s avonds naar een prachtige zonsondergang gekeken. Maar wat was het ’s avonds koud! De temperatuur was rond de 5 graden (als het niet kouder was….) en aangezien we in een tent sliepen….. Gelukkig hadden we een elektrische deken op ons bed liggen.
De volgende morgen werden we door allerlei dierengeluiden gewekt: apen die zaten te krijsen, vogels die aan het schetteren waren, bushkippen die aan het kwetteren waren…. Geweldig om zo gewekt te worden! We zijn we eerst weer door het park gereden en via een steile weg waar maar 1 auto kon rijden naar een hoogte van 2100 meter gegaan, waar gierenkolonies zitten. We hebben er een aantal zien vliegen. Daarna naar de tent gegaan en heerlijk in de zon gezeten (25 graden) en af en toe wat apen, wrattenzwijnen en hertachtigen aan de kant van het water zien drinken. Om een uur of 4 weer gaan rijden, maar we hebben helaas in dit park niet zo heel veel grote dieren gespot. Wel overal sporen van olifanten (poep en verwoestingen), maar nergens te vinden. Het was ook ontzettend stil in het park. Over de hele dag zijn we maar 4 andere auto’s tegen gekomen. ’s Avonds weer buiten gegeten en een vuurtje gemaakt. Het was nu iets minder koud (7 graden…), maar toch te koud om lang buiten te zitten. Dus weer lekker de elektrische deken aan en vroeg naar bed, met alleen het puntje van onze neuzen boven de dekens. Ach arme mensen die hier in de krottenwijken wonen……..

1. He Afrika Gangers,
    lees net je blog, wel spannend geweest maar eind goed al goed, kamperen in europa is ook niet alles met dat weer. Geniet er lekker van kijk uit voor loslopend wild en tot gauw...

gr
    Nico & Monique

2. Hallo vakantiegangers,

Leuk eerste bericht van jullie. Wat een tegenstellingen in dat land, prachtige auto en elektrische deken in tent. Veel plezier nog.

Pa en Ma

3. Nou het eerste verhaal klinkt alweer super he....gaaf man een gierenkolonie, okee was wel ff een opgave om naar toe te rijden, brrrrr ik ken de wegen hahahaha

Maarja wakker worden met bushkippen, dan kan je dag niet meer stuk nietwaar.....

tot het volgende avontuur...

xx
    nance en lies

4. Leuk om julllie weer te volgen op een nieuw avontuur! Sandra

5. lekker in 't zonnetje zitten...helaas dat kan hier niet...'t heeft vandaag echt heel de dag regend!!! geniet er maar lekker van en wij genieten mee van jullie verhalen,